Asistenční služby v České republice

Asistenčních služeb přibývá a zabývá se jimi již několik úzce specializovaných firem. Největší procento těchto úkonů představuje vyřizování nepříjemností na úřadech. Tyto úkony zaberou značné množství času, jsou poměrně stresující a mnozí z nás je rádi přenechají někomu jinému. Kromě toho však tato služba zajišťuje i příjemnější záležitosti, třeba spojené s naplánováním výletu, zajištěním dovolené, nebo sportovní akce, lázeňského a wellness pobytu, masérských služeb apod. Jediné, co není možné přenechat asistenční službě, je vyřízení cestovního pasu.
kurýr na mopedu.png

Cizinecká policie

Firmy, které tyto služby zajišťují již několik let, se zpočátku obávaly, že řada úkonů nebude pro klienty proveditelná, zejména v souvislosti s komunikací se státními institucemi. Ale kromě pasu skutečně vyřídíte vše. Ne vše se však obejde bez komplikací. Za nejobtížnější jsou obecně považovány úkony spojené s cizineckou policií. S tou se totiž potýkají nejen dělníci z Ukrajiny, ze Slovenska, z Moldávie, ale i např. manažeři ze Spojených států a z evropských zemí.
kurýr s bednou.jpg

Dovoz jídla

Tento druh služeb je v Česku rozšířený již delší dobu, několik firem se specializuje na rozvoz jídel, která si objednávají jednotlivci, nebo firmy pro své zaměstnance. Rozvoz jídel tvoří v celkovém objemu asistenčních služeb zhruba jednu desetinu, necelé dvě desetiny zaujímají nákupy potravin a úkony spojené s docházkou na poštu. Mnoho služeb je také kombinovaných, kdy kurýr např. vyzvedne zboží na sběrném místě, cestou nakoupí potraviny, zajistí platbu na poště a doveze pizzu.
Asistenční firmy zkrátka lidem chtějí dokázat, že i čas je významnou komoditou, nejen peníze. To se týká i plánování zájezdů a dovolených, kdy je řada lidí zaneprázdněna a potřebuje zajistit komplikovaný pobyt za hranicemi v exotických destinacích – rezervovat hotel, půjčení vozidla, dopravu z letiště, kontakt s dalšími službami v místě pobytu, atd.