Jízda vlakem po kolejích vám může připomenout výrobu konstrukční oceli
Jezdíte někdy vlakem? Cestování vlakem může být zábavné a hlavně se nepotřebujete soustředit na řízení vozidla. Na některých tratích bývá z vlaku krásný výhled do okolní krajiny, tím pádem si tu můžete užít cestu možná i lépe než na dálnici. Součástí železniční přepravy jsou i kolejnice. Zdánlivě docela obyčejný kus konstrukční oceli, ovšem uvědomujete si, jakým silám jsou kolejnice vystavené? Musí si poradit s hmotností lokomotiv a vagónů osobní a nákladní přepravy a také musí čelit například tření a odstředivé síle při pohybu kolejových vozidel. Konstrukční ocel pro výrobu kolejnic zkrátka musí mít určité vlastnosti, s nimiž bude železniční doprava bezpečná.
O tyto vlastnosti se u konstrukční oceli p.355gh stará její chemické složení. Ocel obsahuje určité procento uhlíku a případně legující prvky, jako je mangan a křemík nebo chrom. Konstrukční ocel putuje k dalšímu zpracování ve strojírenské výrobě z oceláren. Je to jeden z typů oceli, které ocelárny dodávají na trh ve formě polotovarů. Z konstrukční oceli se zhotovují i ocelové konstrukce budov výrobních hal, skladů, obchodních center, zdravotnických zařízení sportovišť atp. Dále pak mosty, jeřáby, vysílače, části strojů, zábradlí, schodiště, oplocení pozemků, části nábytku a mnoho dalších výrobků.
Ocelárny dodávají na trh kromě konstrukční oceli i další produkty, jako je pružinová ocel, kotlová ocel, nitridační ocel, cementační ocel, chromová žáropevná ocel, ložisková ocel, nerezová žáruvzdorná ocel a další ocelové materiály. Ocel je stále považována za strategickou surovinu pro průmyslovou výrobu a neobejde se bez ní mnoho odvětví výroby, jako je doprava, výroba nábytku, domácích spotřebičů, elektroniky, textilu, obuvi, potravin, léků, zdravotnických potřeb a vybavení nemocnic a mohli bychom jmenovat další a další obory lidské činnosti, kde je ocel zapotřebí.